سرپرستی روزنامه اقتصادی آسیا در مشهد
  • حرف درمانی باید حذف شود؛ امسال باید عمل کنیم
  • حرف درمانی باید حذف شود؛ امسال باید عمل کنیم
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • ۶ مرکز اُتیسم در خراسان رضوی فعال است
  • باید در جهت رفع مشکلات کودکان اُتیسم تلاش و کوششی همگانی داشته باشیم
  • سومین اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی در مشهد برگزار می‌شود
  • یک درصد کودکان ایرانی مبتلا به بیماری اُتیسم هستند
  • افزایش 3 درصدی تعداد زائر ورودی به مشهد تا به امروز
  • المان گوهرسنگ ها، نوروز در میدان جانباز رونمایی می شود
  • صادرات 1762 میلیون دلار کالا از استان طی 11 ماهه سال 96
  • بازرسان، آتش نشان داوطلب می شوند
  • پایان دومین رنکینگ بزرگ اسنوکرخراسان
  • هشدار رئیس بانک مرکزی اروپا به ترامپ درباره وضع تعرفه
  • افتخارآفرینان وزنه‌برداری جهان مدال‌هایشان را به آستان قدس رضوی هدیه کردند
  • نشست مشترک معاون صنايع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتي استان خراسان رضوي با فعالين اقتصادي کشور سوريه
  • توليد، اشتغال پايدار و توسعه صادرات،سه محور مهم در حوزه اقتصادي  
  • ساخت و تغییر پروفایل های مختلف در اندروید با Profile manager
  • جشن تولد لامبورگینی با "میورا اونتادور"
  • خودروهای ارزان سوزوکی کیفیت یا تسخیر بازار
  • سیاستهای ویژه برای فروش محصولات پژو در ایران
  • مشاور وزیر صنعت : قرارداد سیتروئن با ساپیا مبارک است
  • ضعف نظارت وزارت صنعت بر خودروسازان!
  • مرسدس کلاس E کوپه در حال تست با پوشش استتاری
  • باید در جهت رفع مشکلات کودکان اُتیسم تلاش و کوششی همگانی داشته باشیم
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • فیشهای حقوقی و آدرسهای اشتباه
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • نیازمند یک خط اعتباری برای جذب سرمایه گذار و آغاز پروژه هستیم/ براساس حمایت های قطعی، می توانیم برنامه زمانبندی اعلام کنیم
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی
  • تست cs35 در کاشان/شاسی بلندی متفاوت که در سایپای کاشان مونتاژ می شود
  • حق ۴۹۰هزار کارگر در جیب ۱۶ مدیر دولتی
  • کدخبر: 3487
    در گفتگوی اختصاصی با پدر علم بازاریابی ایران مطرح شد:
    علل ناکامی برند سازی در صنعت پوشاک

    از دیدگاه دکتر عبدالحمید ابراهیمی پدر علم بازاریابی ایران دو عامل تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی سهم عمده ای برای موفقیت در زمینه تولید دارند و اشکال اساسی  سازمان های ما در رابطه با تولید نپرداختن به تحقیقات در حیطه بازار و بازاریابی است.

    به گزارش آسیا، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن بیان این مطلب افزود: در اروپا تحقیقات بازار قبل از هر گونه سرمایه گذاری انجام می شود و چنانچه پس از انجام تحقیقات و براساس محاسبات دقیق تولید صرفه اقتصادی داشت به مرحله اجرا می رسد؛برای موفقیت در هر بازاری ما باید کالای عرضه کنیم که نسبت به رقبا در سطح بالاتری قرار بگیرد و نیازمند شناخت رقبا و بازار هستیم که  بدون تحقیق امکان پذیر نیست.


    وی گفت: به عنوان مثال اکنون کارخانجات پوشاک ما دستگاه هایی دارند که باید پس از 4 یا 5 سال به روز آوری شود تا سرعت عمل در تولید زیاد شود درست است هزینه اولیه به روز آوری دستگاه ها بالاست اما در حقیقت به روزآوری با توجه به قوت رقیبان امری ضروری است که گاها حتی در راه اندازی یک کارخانه به روز بودن دستگاه ها لحاظ نمی شود و این ناشی از نبود تحقیقات درست است.


    دکتر عبد الحمید ابراهیمی نویسنده اولین کتاب تحقیقات بازاریابی ایران  افزود: هرچند در کشور درباره تحقیقات بازاریابی شناخت ایجاد شده است اما کافی نیست و همواره مورد غفلت یا سطحی نگری قرار می گیرد.


    در ادامه عنوان کرد: نکته مهم تفاوت دو عنوان تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی است. تحقیقات بازار قبل از ارائه هر فکر و ایده برای تولید صورت می پذیرد در حالی که تحقیقات بازاریابی بعد از عرضه کالاست که به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه و هر چند سال یکبار انجام  می پذیرد تا تمامی  فعالیت ها تجزیه و تحلیل شود تا شرایط تغییر بازار و تاثیر آن در تولید پنهان نماند.


    دکتر ابراهیمی افزود: کشوری مانند ترکیه در عرصه پوشاک موفق است زیرا به صورت روز به روز با تحقیقات  و تکنولوژی در حال کار است و با شناخت کامل در بازار قدم بر میدارد و موفق است. این در حالی است که هنوز ما میان تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی تفاوتی قائل نمی شویم و جایگاه اجرایی برای آن نمی بینیم.


     وی ادامه داد: در حال حاضر و در دنیای امروز برای شناخت یک بیماری پزشکان با تحقیق پیرامون جنسیت، سن و اندام بیمار و حتی تاثیر جنسیت و سن بر نوع بیماری راهکار درست درمانی خود را برای تشخیص داده شده اجرایی می کنند، پس چگونه است که ما از تاثیر تحقیقات درست در زمینه تولید چشم پوششی می کنیم و پس از شروع  تولید و ورود به بازار و مواجهه با مشکلات فراوان و از دست رفتن سرمایه دست به دامان مشاوران برای خروج از وضعیت نابسامان ایجاد شده می شویم؟! پس مشکل اصلی تشخیص است و تشخیص درتحقیقات است که تحقیقات اجزایی دارد که مباحث مفصل دارد و خارج از حوصله بحث است.


    دکتر عبدالحمید ابراهیمی توصیه و راهکار اساسی در رونق صنعت پوشاک داخلی یا هر زمینه تولیدی را  تحقیقات دانست و یادآوری کرد: در کشورهای اروپایی این بحث به سازمان های تحقیقاتی از جمله دانشگاه ها با تعیین بودجه لازم واگذار می شود تا قبل از هدر رفت سرمایه پیشبین های لازم و برنامه های مدون جهت ورود به بازار و حضور موثر صورت پذیرد.


    گفتنی است دکتر عبدالحمید ابراهیمی بنیان گذار علم بازاریابی و مباحث آن در ایران است که با ترجمه کتاب تحقیقات بازاریابی در طی سال های ۵۲-۵۳ به اهمیت تحقیقات بازاریابی اشاره کرده است.


    وی اکنون عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی می باشد و از مولف و محققین صاحب نام در عرصه بین المللی است.

    کلید واژه ها
    پدر علم بازاریابی ایران، عبدالحمید ابراهیمی، برند سازی در صنعت پوشاک
    نظرات
    اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید.
    ارسال نظر



    مطالب مرتبط