سرپرستی روزنامه اقتصادی آسیا در مشهد
  • حرف درمانی باید حذف شود؛ امسال باید عمل کنیم
  • حرف درمانی باید حذف شود؛ امسال باید عمل کنیم
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • ۶ مرکز اُتیسم در خراسان رضوی فعال است
  • باید در جهت رفع مشکلات کودکان اُتیسم تلاش و کوششی همگانی داشته باشیم
  • سومین اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی در مشهد برگزار می‌شود
  • یک درصد کودکان ایرانی مبتلا به بیماری اُتیسم هستند
  • افزایش 3 درصدی تعداد زائر ورودی به مشهد تا به امروز
  • المان گوهرسنگ ها، نوروز در میدان جانباز رونمایی می شود
  • صادرات 1762 میلیون دلار کالا از استان طی 11 ماهه سال 96
  • بازرسان، آتش نشان داوطلب می شوند
  • پایان دومین رنکینگ بزرگ اسنوکرخراسان
  • هشدار رئیس بانک مرکزی اروپا به ترامپ درباره وضع تعرفه
  • افتخارآفرینان وزنه‌برداری جهان مدال‌هایشان را به آستان قدس رضوی هدیه کردند
  • نشست مشترک معاون صنايع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتي استان خراسان رضوي با فعالين اقتصادي کشور سوريه
  • توليد، اشتغال پايدار و توسعه صادرات،سه محور مهم در حوزه اقتصادي  
  • ساخت و تغییر پروفایل های مختلف در اندروید با Profile manager
  • جشن تولد لامبورگینی با "میورا اونتادور"
  • خودروهای ارزان سوزوکی کیفیت یا تسخیر بازار
  • سیاستهای ویژه برای فروش محصولات پژو در ایران
  • مشاور وزیر صنعت : قرارداد سیتروئن با ساپیا مبارک است
  • ضعف نظارت وزارت صنعت بر خودروسازان!
  • مرسدس کلاس E کوپه در حال تست با پوشش استتاری
  • باید در جهت رفع مشکلات کودکان اُتیسم تلاش و کوششی همگانی داشته باشیم
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • فیشهای حقوقی و آدرسهای اشتباه
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • نیازمند یک خط اعتباری برای جذب سرمایه گذار و آغاز پروژه هستیم/ براساس حمایت های قطعی، می توانیم برنامه زمانبندی اعلام کنیم
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی
  • تست cs35 در کاشان/شاسی بلندی متفاوت که در سایپای کاشان مونتاژ می شود
  • حق ۴۹۰هزار کارگر در جیب ۱۶ مدیر دولتی
  • کدخبر: 1388


    من کارت را فراموش کنید!


    زهراکیوانلو- «من کارت» که به عنوان کارتی هوشمند برای پرداخت هزینه مترو، اتوبوس، پارکینگ و... درمشهد استفاده می شود چندسالی است در بین مردم به خوبی جا افتاده و تلاش زیادی برای فرهنگ استفاده ار آن صورت گرفته است اما گویا مردم کم کم باید با نام آن خداحافظی کنند و با «مشهد کارت» خو بگیرند! سوال اینجاست که چرا در میان تمام رخدادهای مهم و لایحه های تصویب نشده حائزاهمیت در شورای شهر مشهد تغییر نام ها؛ از نامگذاری خیابان ها گرفته تا من کارت و...تا این حد برای اعضای این شورا شهر اهمیت یافته است و جالب اینجاست که این اقدامات هر بار هم با اعتراضات مردم روبه شده است.

    سوال اینجاست که چرا در میان تمام رخدادهای مهم و لایحه های تصویب نشده حائزاهمیت در شورای شهر مشهد تغییر نام ها؛ از نامگذاری خیابان ها گرفته تا من کارت و...تا این حد برای اعضای این شورا شهر اهمیت یافته است و جالب اینجاست که این اقدامات هر بار هم با اعتراضات مردم روبه شده است.

    دلایل تغییر نام من کارت

    به گزارش آسیا- شورای اسلامی شهر مشهد به تغییر نام «من کارت» به «مشهد کارت» رای مثبت داد.

    یکی از دستورکارهای یکصد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد به بررسی طرح تعدادی از اعضا مبنی بر تغییر نام من کارت به مشهد کارت اختصاص داشت.

    سیدجلال فیاضی، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان یکی از امضا کنندگان این طرح اظهار داشت: یکی از مسایلی که در جامعه ما رواج دارد فرد گرایی و دوری از کار جمعی است.

    وی افزود: من کارت ترویج کار فردی است و نشانه‌ای از شهر مشهد هم ندارد لذا پیشنهاد تغییر نام من کارت به مشهد کارت داده شده است و مقرر شده این کار به تدریج انجام شود.

    فیاضی تاکید کرد: در شهرهای دیگر هم بر اساس اسم شهر نام کارت ها را انتخاب می کنند مانند اصفهان کارت. مشهد کارت هم می تواند به عنوان یک یادگاری از شهر مشهد در اختیار مردم و زائران قرار گیرد.

    این تغییر چه ضرورتی دارد؟

    حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه به عنوان مخالف این طرح سخن گفت و یادآور شد: تکنولوژی تولید این کارت‌ها در داخل کشور وجود ندارد و از خارج کشور خریداری می‌شود که این موضع هزینه‌بردار است. همچنین این کارت ها ممکن است تا ۱۰ سال در دست مردم بماند و سرگردانی به وجود می آید. این تغییر چه ضرورتی دارد؟ آیا با تغییر این نام هویت شهری ایجاد می شود؟ من کارت حس مسئولیت پذیری و علاقه شخصی ایجاد می کند.

    وی افزود: در شهر مشهد بسته هایی کاربردی با ترکیب واژه «من» داریم مانند من میل و... که به نظرم بسته خوبی است.

    تعویض همه من کارت ها هزینه بالایی دارد

    محمدجواد رجائیان، مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری مشهد نیز در این خصوص اذعان داشت: حدود ۵ میلیون من کارت تاکنون به شهروندان فروخته شده است و سالی نیز ۲۰۰ هزار من کارت جدید برای جایگزینی با من کارت‌های فرسوده تهیه می‌شود. وی گفت: تعویض همه کارت‌ها هزینه بالایی دارد و تعویض بخشی از کارت ها نیز باعث ایجاد دوگانگی در بین مردم می‌شود. کارت‌های موجود ضریب امنیتی بالایی دارد و بر خلاف سایر شهرها که جعل کارت در آن تفاق افتاده است در مشهد تاکنون یک مورد هم جعل کارت نداشتیم.

    رجائیان تصریح کرد: قرارداد شهرداری با پیمانکار من کارت تا دی ماه سال جاری به پایان می‌رسد و سپس شهرداری سرویس‌های مختلفی را بر روی این کارت ها راه‌اندازی خواهد کرد.

    شایان ذکر است در پایان و با صحبت‌های موافقان و مخالفان، این طرح به تصویب رسید و مقرر شد نام من کارت به مشهد کارت تغییر یابد و این اقدام با کمترین هزینه انجام شود.

    متوالیان بیشتر به خدمات "من کارت" بپردازند تا تغییر نام آن

    دکترمحمد مهدی برادران،کارشناس حوزه مسائل شهری و معاون سابق برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد اظهار کرد: "مشهدکارت" نام بدی نیست اما نسبت به "من کارت" تلفظ سخت تری دارد و باید توجه داشته باشیم که "من کارت" در بین مردم جا افتاده است.

    وی با تاکید بر اینکه تغییر نام من کارت ضروری و مطلوب نیست افزود: این طرح امکان اجرایی شدن ندارد و علاوه برهزینه های مالی افکار عمومی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد،همچنین این تغییر نام مساله ای جزئی به حساب می آید و بهتر است متوالیان امر بیشتر به فناوری گسترده و فرصت های جدید این بخش بپردازند تا تغییر نام این کارت هوشمند.

    معاون سابق برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: ما در طرح "من کارت" افق ها بسیار بالایی داشتیم و280 تا ایده در این خصوص داده شد اما تا کنون 20 تا آنها محقق شده است. در همین تعداد طرح هم تجربه خیلی موفقی داشتیم که ادامه پیاده سازی این طرح ها میتواند ارائه خدمات خوبی برای مردم باشد.

    وی ادامه داد: زمانی که من کارت نام گزاری و پخش شد به ویژگی هایی از جمله رقابت با شبکه های اجتماعی بزرگ جهان و سرویس هایی که آنها ارائه میکنند اشاره شد زیرا رقابت با آنها نیازمند فعال سازی شبکه های اجتماعی محلی است که افراد برای استفاده ازآنها انگیزه پیدا کنند

    کلید واژه ها
    من کارت- مشهد- مصوبه- تغییرنام- شوراشهر-
    نظرات
    ارسال نظر



    مطالب مرتبط