سرپرستی روزنامه اقتصادی آسیا در مشهد
  • حرف درمانی باید حذف شود؛ امسال باید عمل کنیم
  • حرف درمانی باید حذف شود؛ امسال باید عمل کنیم
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • ۶ مرکز اُتیسم در خراسان رضوی فعال است
  • باید در جهت رفع مشکلات کودکان اُتیسم تلاش و کوششی همگانی داشته باشیم
  • سومین اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی در مشهد برگزار می‌شود
  • یک درصد کودکان ایرانی مبتلا به بیماری اُتیسم هستند
  • افزایش 3 درصدی تعداد زائر ورودی به مشهد تا به امروز
  • المان گوهرسنگ ها، نوروز در میدان جانباز رونمایی می شود
  • صادرات 1762 میلیون دلار کالا از استان طی 11 ماهه سال 96
  • بازرسان، آتش نشان داوطلب می شوند
  • پایان دومین رنکینگ بزرگ اسنوکرخراسان
  • هشدار رئیس بانک مرکزی اروپا به ترامپ درباره وضع تعرفه
  • افتخارآفرینان وزنه‌برداری جهان مدال‌هایشان را به آستان قدس رضوی هدیه کردند
  • نشست مشترک معاون صنايع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتي استان خراسان رضوي با فعالين اقتصادي کشور سوريه
  • توليد، اشتغال پايدار و توسعه صادرات،سه محور مهم در حوزه اقتصادي  
  • ساخت و تغییر پروفایل های مختلف در اندروید با Profile manager
  • جشن تولد لامبورگینی با "میورا اونتادور"
  • خودروهای ارزان سوزوکی کیفیت یا تسخیر بازار
  • سیاستهای ویژه برای فروش محصولات پژو در ایران
  • مشاور وزیر صنعت : قرارداد سیتروئن با ساپیا مبارک است
  • ضعف نظارت وزارت صنعت بر خودروسازان!
  • مرسدس کلاس E کوپه در حال تست با پوشش استتاری
  • باید در جهت رفع مشکلات کودکان اُتیسم تلاش و کوششی همگانی داشته باشیم
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • فیشهای حقوقی و آدرسهای اشتباه
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • نیازمند یک خط اعتباری برای جذب سرمایه گذار و آغاز پروژه هستیم/ براساس حمایت های قطعی، می توانیم برنامه زمانبندی اعلام کنیم
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی
  • تست cs35 در کاشان/شاسی بلندی متفاوت که در سایپای کاشان مونتاژ می شود
  • حق ۴۹۰هزار کارگر در جیب ۱۶ مدیر دولتی
  • کدخبر: 1517

    مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد خبر داد:


    بهره برداری از فاز اول خط دو قطارشهری مشهد تا پایان مهر ماه


    مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: فاز اول خط 2 قطار شهری مشهد تا پایان مهر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

    به گزاش آسیا، مهندس کیانوش کیامرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در محل شرکت قطار شهری مشهد برگزارش شد عنوان کرد: عملیات حفاری خط دوم قطارشهری مشهد به طول 14.5 کیلومتر سال گذشته به پایان رسید و تاکنون هفت کیلومتر و 750 متر از مسیر آن ریل‌گذاری شده است.

     

    وی در خصوص بهره برداری فاز اول خط 2 قطار شهری مشهد عنوان کرد: عملیات ساخت بخش نخست این مسیر از انتهای طبرسی تا میدان شهدا تا پایان مهر سال جاری و مجموع این مسیر تا مهر سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

     

    کیامرز با بیان اینکه تامین تجهیزات خط دوم قطارشهری مهم‌ترین دغدغه برای راه‌اندازی مرحله نخست است، ادامه داد: 400 میلیارد تومان برای تکمیل این بخش نیاز است.

     

    وی با اشاره به اینکه در سال جاری 500 میلیارد تومان در خط دوم قطارشهری هزینه خواهد شد گفت: تاکنون 1200 میلیارد تومان برای خط دوم قطارشهری مشهد هزینه شده که 570 میلیارد تومان آن را شهرداری و باقی آن را دولت تامین کرده است.

     

    کیامرز اظهار کرد: قطارهای خط دو دارای 5 واگن و به طول 100 متر هستند که به علت مهندسی ساختشان نمی توانیم تعداد آنها را کم یا زیاد کنیم اما میتوانیم زمان بندی حرکت و تعداد قطار ها را مدیریت کنیم.

     

    وی در رابطه با پیشرفت این پروژه اظهار داشت: تا کنون به میزان 15 درصد از برنامه زمان‌بندی برای راه‌اندازی خط دو عقب هستیم این در حالیست که سه ماه پیش، به میزان 20 درصد از برنامه عقب بودیم و امیدواریم تا مهرماه این میزان به 10 درصد برسد.

     

    واگن های خریداری شده در راه مشهد

    مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد از ورود 15 واگن خریداری شده به مشهد خبر داد و گفت: قطعات مورد نیاز برای مونتاژ 15 واگن نیز از چین بارگیری شده که پس از رسیدن به کشور در شرکت در واگن‌سازی تهران مونتاژ و تا آبان ماه امسال به ناوگان قطارشهری مشهد افزوده خواهند شد.

     

    وی افزود: 20 درصد واگن‌ها ساخت فرانسه و آلمان است و 80 درصد آن که بیشتر شامل بدنه اصلی واگن ها می شود ساخت چین است و به همین دلیل نسبت به واگن‌های خط یک از کیفیت پایین‌تری برخوردارند اما باز هم در مقایسه با سابر قطار های چینی بسیار با کیفیت هستند.

     

    کیامرز در خصوص تفاوت قیمتی واگن‌های خط دو نسبت به واگن‌های خط یک، خاطرنشان کرد: 80 درصد قطارهای خط یک اروپایی هستند که نسبت به واکن های خط دو قطارشهری گران قیمت تر می باشد . 60 دستگاه واگن خط یک، در هفت سال پیش به میزان 400 میلیارد تومان خریداری شد، اما 100 دستگاه واگن خط دو که از ظرفیت مسافر بالاتری نیز برخوردار هستند، به میزان 380 میلیارد تومان خریداری شده‌اند.

     

    نیازمند 60 واگن برای توسعه خط یک قطارشهری مشهد هستیم

    کیامرز از جمله اقدامات بزرگ این شرکت قطار شهری مشهد را در سال 94 بهره برداری از ایستگاه فرودگاه و تکمیل خط 1 قطارشهری مشهد عنوان کرد و افزود: در 22 بهمن سال 94 ایستگاه قطارشهری مشهد افتتاح و خط یک قطار شهری مشهد نیز با 213 میلیار تومان اعتبار که تا کنون 171 میلیارد تومان آن هزینه شده است را تا پایان شهریور ماه 95 تکمیل خواهد کرد.

     

    مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با بیان اینکه 60 واگن برای توسعه خط یک قطارشهری با هزینه 400 میلیارد تومان باید تامین شود، خاطرنشان کرد: 100 واگن نیز برای خط سوم باید تامین شود بنابراین از ابتدای امسال پیگیر تامین ناوگان هستیم تا دولت از طریق فاینانس این کمبود را جبران کند.

     

    وی با تاکید بر اینکه بعد از تهران دومین شهر هستیم که می توانیم با 4 خط تمام نقاط شهر مشهد را پوشش دهیم در خصوص راه اندازی خط 4 و 5 گفت: این دو خط نیازمند 3000 هزار میلیارد تومان هزینه است و در حال حاضر با توجه به بودجه کشور این رقم بالایی محسوب می شود بنابراین نمی توانیم این دو خط را در سال آینده آغاز کنیم.

     

    کیامرز در خصوص میزان پیشرفت خطوط قطار شهری گفت: خط یک 90 درصد و خط دو حدود 61 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که پیش بینی می شود تا سال 96 این این پروژه به پایان برسد.

     

    وی اضافه کرد: دغدغه مالی نداریم و مشکل چارچوب کاری پیمانکاران است بنابر این تلاش کرده ایم تا شیفت شب را نیز فعال کنیم  تا پروژه ها زودتر به سرانجام برسد اما هنوز 60 درصد شیفت شب فعال شده است ، اما با این وجود این تیم پیمانکار جزء پر ظرفیت ترین و پرکارترین تیم پیمانکاری قطارشهرری محسوب می شود.

     

    مترو گلبهار سال آینده به بهره برداری می رسد

    مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد خبر داد : کار مترو گلبهار مجزا از سایر خطوط قطار شهری صورت می گیرد ماست اما مشخص شده است که حدود 10 کیلومتر اول از کل 45 کیلومتر حفاری این مجموعه انجام شده است و امید است که سال آینده به بهره برداری برسد.

     

    وی در خصوص سرمایه گذاران خارجی در خطوط قطارشهری مشهد گفت: هیچ آینه روشنی بر ای سرمایه گذاری خط قطارشهری مشهد در سال 95 نمیبینم زیرا سرمایه گذار های زیادی از سایر کشور ها می آیند اما در واقع تبادل مالی صورت نمیگیرد و تنها وعده امید است که پروژه ها را به سرانجام برسانند.

     

     

     

     

     

    کلید واژه ها
    قطارشهری- مشهد- فاز یک- کیامرز- خط دو قطارشهری
    نظرات
    ارسال نظر



    مطالب مرتبط