سرپرستی روزنامه اقتصادی آسیا در مشهد
  • حرف درمانی باید حذف شود؛ امسال باید عمل کنیم
  • حرف درمانی باید حذف شود؛ امسال باید عمل کنیم
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • ۶ مرکز اُتیسم در خراسان رضوی فعال است
  • باید در جهت رفع مشکلات کودکان اُتیسم تلاش و کوششی همگانی داشته باشیم
  • سومین اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی در مشهد برگزار می‌شود
  • یک درصد کودکان ایرانی مبتلا به بیماری اُتیسم هستند
  • افزایش 3 درصدی تعداد زائر ورودی به مشهد تا به امروز
  • المان گوهرسنگ ها، نوروز در میدان جانباز رونمایی می شود
  • صادرات 1762 میلیون دلار کالا از استان طی 11 ماهه سال 96
  • بازرسان، آتش نشان داوطلب می شوند
  • پایان دومین رنکینگ بزرگ اسنوکرخراسان
  • هشدار رئیس بانک مرکزی اروپا به ترامپ درباره وضع تعرفه
  • افتخارآفرینان وزنه‌برداری جهان مدال‌هایشان را به آستان قدس رضوی هدیه کردند
  • نشست مشترک معاون صنايع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتي استان خراسان رضوي با فعالين اقتصادي کشور سوريه
  • توليد، اشتغال پايدار و توسعه صادرات،سه محور مهم در حوزه اقتصادي  
  • ساخت و تغییر پروفایل های مختلف در اندروید با Profile manager
  • جشن تولد لامبورگینی با "میورا اونتادور"
  • خودروهای ارزان سوزوکی کیفیت یا تسخیر بازار
  • سیاستهای ویژه برای فروش محصولات پژو در ایران
  • مشاور وزیر صنعت : قرارداد سیتروئن با ساپیا مبارک است
  • ضعف نظارت وزارت صنعت بر خودروسازان!
  • مرسدس کلاس E کوپه در حال تست با پوشش استتاری
  • باید در جهت رفع مشکلات کودکان اُتیسم تلاش و کوششی همگانی داشته باشیم
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • فیشهای حقوقی و آدرسهای اشتباه
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • نیازمند یک خط اعتباری برای جذب سرمایه گذار و آغاز پروژه هستیم/ براساس حمایت های قطعی، می توانیم برنامه زمانبندی اعلام کنیم
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی
  • تست cs35 در کاشان/شاسی بلندی متفاوت که در سایپای کاشان مونتاژ می شود
  • حق ۴۹۰هزار کارگر در جیب ۱۶ مدیر دولتی
  • کدخبر: 2081


    فالوکن، بک بدم


    فالو کن بک می دم... دوستاتو تگ کن ... و همین الان یه هویی... اگر یک پیج اینستاگرامی داشته باشید، حتما با این حرف و سخنها و پیج هایی با فالوور 1m, 80k,70,60 آشنا هستید. نمی شود لذت داشتن 1m فالوور را پنهان کرد، خصوصاً اگر همگی کاربر حقیقی باشند و با عرق جبین به­ دست آمده باشند. 

    اما اگر پیجی با فالوور فیک و قلابی داشته باشید، طبیعتاً لذت کاذبی است که هر روز باید با ترس از دست دادنشان روز را به شب رسانده و گذران زندگی کنید. وعده بررسی فالور فیک و تشخیص آن از فالوور حقیقی را در شماره بعد به شما می ­دهیم ولی آنچه در این شماره قصد صحبت و گفتگو پیرامون آن را داریم، مسئله محتوا و بازاریابی محتوا است.

     

    به قول بیل گیتس، محتوا پادشاه است ولی در حال حاضر ذائقه مخاطب به سمتی در حرکت است که پادشاه هم برش لازم را ندارد و شیوه، سطح و سرعت انتقال نیز نمی تواند مخاطب را ارضاء کند و عملا کاری از دستش برنمی آید.

     

    غرض اینکه این پادشاه قصه ما، مادامی­که به بازاریابی خود نپردازد، همانند پادشاهی است که تاجی بر سر ندارد و در حقیقت مردم، تره­ای برایش خرد نمی­ کنند. آنچه در اینستاگرام به وضوح دیده می­شود، بکارگیری بازاریابی محتوا به صورت خواسته یا ناخواسته توسط کاربران اینستاگرام است. کاربرانی که با اشتراک برش­هایی از کار و زندگی خصوصی خود به تولید محتوایی اختصاصی پرداخته و به قولی زندگی خود را در تبق اخلاص، بر روی دایره اینستاگرام پهن و درباره جزئیات آن از قبیل شیشه شکسته حمام تا اصل و حاشیه جلسات کاری، صحبت می­کنند.

     

    تلاش برای دستیابی به فالوور بیشتر در کنار محتوای ناب، اختصاصی و مردمی می­تواند صفحه هر کاربری را به صفحه­ای میلیونی تبدیل کند و یحتمل، سایر محتواها و مسیرهای انتشار محتوا نیز باید به سمت و سویی مشابه اینستاگرام و تلگرام، حرکت کنند.

     

    در این میان کاربرانی هم هستند که با استفاده از ظرفیت­ های موجود، توانسته­ اند موجبات تحول در زندگی و کاروکسب خود و اطرافیانشان را فراهم کنند.

     

    دامون سلیمانی یکی از این کاربران است که با کاراکتر طنز (مستر جومونگ) در اینستاگرام مشغول به فعالیت بوده و به گفته خودش با فعالیت حرفه­ای یک‌ساله اخیرش در این شبکه اجتماعی، توانسته به 70k  فالوور حقیقی دست یابد.

     

    وی که فعالیت در وب را از اوایل دهه 80 و با شبکه اجتماعی کلوب دات کام آغاز کرده است، اکنون نیز 3 سال است که در اینستاگرام فعال است و مهمان دفتر سرپرستی روزنامه آسیا در مشهد است.

     

    ظاهری آرام و متین و تی‌شرتی با کاریکاتور جومونگ و پیراهنی اسپرت با دکمه‌های باز به تن دارد. وقتی از او درباره فالوورهایش می‌پرسم، معتقد است همگی واقعی­ اند و به‌صورت گام‌به‌گام و با برقراری ارتباط حقیقی در اینستاگرام، به‌دست‌آمده‌اند و می‌گوید: زمانی یک کاراکتر چهره می‌شود که خودش فالوورش را به‌صورت هدفمند و یکی‌یکی، جذب کرده باشد.

     

    نقطه جذاب گفت­ وگو اشاره به اینترنت دایال آپ و نوستالژی صدای قیژ و سوتش برای وصل شدن است که در ‌واقع برای برخی حتی تصورش هم باورکردنی نیست و از فضای مجازی کلوب دات کام می‌ گوید که به میتینگ­های حقیقی و قرارهای بازدید از آسایشگاه جانبازان امام خمینی تا سینما و کافی ‌شاپ ختم می­ شد.

     

    وی که اکنون یکی از پیج های اطلاع‌رسانی مشهد را در اختیار دارد، خود را حامی مراسم مختلف و به‌طور ویژه تئاتر مشهد معرفی می­ کند.

     

    وقتی درباره تأثیر اینستاگرام و تبلیغات می‌ پرسم، با لبخندی مصمم می­ گوید: متأسفانه یا خوشبختانه امروز تبلیغات به سمتی گرایش پیداکرده که مردم تراکت و بروشور و یا حتی روزنامه نمی­ خوانند و اینجاست که اهمیت محتوا و بازاریابی محتوا از طریق تلگرام و اینستاگرام، نقش خود را به‌وضوح نشان می‌دهد.

     

    از باورپذیری تبلیغات در یک پیج اینستاگرامی و معضل صفحه­ های فیک و قلابی، صحبت می ‌کند: تبلیغات در اینستاگرام بسیار تخصصی  ‌شده است و افرادی که پیج با فالوور بالا می­ خرند و یا پیج خود را با فالوور قلابی به عددی بالا می­­ رسانند نمی­توانند تأثیرگذاری لازم را داشته باشند و باعث شده­اند که این تبلیغات، کاری ساده و پیش‌پاافتاده به چشم بیاید.

     

    او معتقد است، مخاطب زمانی به باورپذیری می‌رسد که با پیشینه و سبقه­ای باورپذیر در صفحه موردنظر روبه‌رو شود و صفحات فیک به‌هیچ‌عنوان باورپذیری و تأثیرگذاری لازم را ندارد.

     

    بحث در خصوص تولید محتوا و بازاریابی آن، بسیار گسترده است و در شماره بعد به­ صورت تخصصی­ تر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

     

    کلید واژه ها
    اینستاگرام-فضای مجازی-فالوور - مستر جومونگ
    نظرات
    ارسال نظر



    مطالب مرتبط