سرپرستی روزنامه اقتصادی آسیا در مشهد
  • بیوگرافی جک ما، مؤسس گروه علی بابا و سومین فرد ثروتمند چین
  • وداع جانت یلن با بانک مرکزی آمریکا
  • نرخ اثرگذاری سود تسهیلات ساخت مسکن بالاتر از ۲۶درصد است
  • ایجاد تعاونی نیروی کار راهی برای مقابله با بحران بیکاری
  • دلار متناسب با تورم گران نشده است/ مسکن با تورم پیش رفت
  • اعزام بزرگترین محموله اهدایی واحدهای صنعتی خراسان رضوی به مناطق زلزله زده
  • نقش تاثیرگذارخدمات کلینیک صنعت در واحدهای تولیدی 
  • نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه آپادانا در مشهد برگزار می‌شود
  • پدیده باید به آرامش برسد تا سرمایه گذار ورود پیدا کند
  • واریز مبلغ اول کنسرسیوم و آغاز عملیات اجرایی لورایز در چهار جبهه
  • تشریح سیاست های مدیر عامل گروه شرکت های پدیده
  • آماده‌باش اکیپ های نظارت و بازرسی سازمان در ایام آخر صفر
  •  نمایشگاه هنری در حمایت از هموطنان  زلزله‌زده  
  • برپایی موکب استقبال از زائران پیاده در تپه سلام مشهد
  • ﺧﻼﺻــﻪ ﮐﺎرﺑــﺮدى 22 ﮐﺘــﺎب ﻻﺗﯿــﻦ ﺟــﺬاب ﺣــﻮزه ﮐﺴــﺐ و ﮐﺎر
  • تامین مالی؛ اﺻﻠــﻰ ﺗﺮﯾــﻦ دﻏﺪﻏــﻪ ى ﻣﺎﻟــﮑﺎن ﭘــﺮوژه ﻫــﺎى ﺳــﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻰ
  • ﺑﻬﺮه ﻫﺎى ﺑﺎﻧﮑﻰ و ﮐﺎﻫﺶ ﻧﻘﺪﯾﻨﮕﻰ
  • ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮ ﻗﺸﺮ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺑﺎﺷﺪ
  • ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮ ﻗﺸﺮ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺑﺎﺷﺪ
  • ساخت و تغییر پروفایل های مختلف در اندروید با Profile manager
  • جشن تولد لامبورگینی با "میورا اونتادور"
  • سیاستهای ویژه برای فروش محصولات پژو در ایران
  • خودروهای ارزان سوزوکی کیفیت یا تسخیر بازار
  • مشاور وزیر صنعت : قرارداد سیتروئن با ساپیا مبارک است
  • ضعف نظارت وزارت صنعت بر خودروسازان!
  • مرسدس کلاس E کوپه در حال تست با پوشش استتاری
  • فیشهای حقوقی و آدرسهای اشتباه
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • وداع جانت یلن با بانک مرکزی آمریکا
  • دلار متناسب با تورم گران نشده است/ مسکن با تورم پیش رفت
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • نیازمند یک خط اعتباری برای جذب سرمایه گذار و آغاز پروژه هستیم/ براساس حمایت های قطعی، می توانیم برنامه زمانبندی اعلام کنیم
  • آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی
  • ایجاد تعاونی نیروی کار راهی برای مقابله با بحران بیکاری
  • حق ۴۹۰هزار کارگر در جیب ۱۶ مدیر دولتی
  •  نمایشگاه هنری در حمایت از هموطنان  زلزله‌زده  
  • کدخبر: 3148

    طرح راهبردی پدیده باید در نقشه گردشگری استان دیده شود

    عضو هیات علمی مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود با اشاره به پتانسیل و ظرفیت گردشگری منطقه شاندیز، گفت: سالانه چند میلیون گردشگر از سرتاسر کشور و شهر مشهد به منظور بهره مندی از امکانات، جاذبه های گردشگری و سیاحتی به این منطقه سفر می کنند.

    به گزارش آسیا، دکتر فرید جواهرزاده با بیان اینکه جایگاه شرکت پدیده در جذب این گردشگران و افزایش ماندگاری آنها قطعا تاثیرگذار است، اظهار کرد: مجموعه پدیده مانند مظروفی در ظرفی به نام شاندیز است که متاسفانه این ظرف و مظروف با هم مطابقت ندارد و به تعبیر دیگر پدیده، ظرف خود را دربرگرفته و حتی می توان گفت از آن بزرگتر شده است.
    وی با طرح این سوال که در حال حاضر آیا شاندیز در پدیده است یا پدیده جاذبه و منبعی داخل شهر شاندیز محسوب می شود، خاطرنشان کرد: اگر بپذیریم که در وجه اول گردشگری شاندیز وجود دارد و شرکت پدیده با پتانسیل خود به جذب گردشگر می پردازد، این موضوع به تنهایی در حکم یک جاذبه منحصر به فردیست که افزایش مسافر را به همراه خواهد داشت و حتی بخش قابل توجهی از اوقات فراغت مجاورین را نیز به خودش اختصاص می دهد. منتها عکس آن، تناقضاتی دارد که رفع آن نیازمند یافتن مدل یا راهکاری جهت تناسب این مظروف و ظرف می باشد. چراکه متناسب با تداوم رشد پدیده، رشد ظرفیت گردشگری منطقه شاندیز امریست ضروری.
    مشاور سابق معاونت گردشگری کشور در ادامه از مولفه های حمل ونقل، اقامت و پذیرایی، جاذبه ها، راهنما-گشت و خرید به عنوان شش مولفه اصلی گردشگری نام برد و گفت: این مولفه های شش گانه ارکان اصلی گردشگری را تشکیل می دهند که توجه به آنها برای ایجاد تناسب مطرح شده و رشد منطقه گردشگری شاندیز حایز اهمیت است.
    او با اشاره به دورنما و چشم اندازی که برای پدیده شاندیز ترسیم شده است، اظهار کرد: در راستای رشد مولفه های گردشگری منطقه شاندیز، باید دید آیا در حال حاضر راه های ارتباطی و جاده ای آن ظرفیت مورد نیاز برای حمل ونقل حجم قابل توجه گردشگر را دارد؟ و یا واحدهای اقامتی و هتل های این منطقه قادر به ارایه امکانات و خدمات مورد نیاز این گردشگران است؟
    جواهرزاده افزود: اگر امکانات موجود کفایت می کند که ایرادی مطرح نیست منتها در حال حاضر ظرفیت شاندیز بسیار محدودتر از پتانسیل مورد نیاز گردشگری پدیده می باشد و رشد تمامی مولفه ها در ابعاد مختلف آن ضروری است.
    این عضو انجمن علمی گردشگری کشور از سازمان های دولتی، انجمن های علمی و بخش خصوصی به عنوان سه ضلع هرم فعالیت کنشگران و فعالان گردشگری نام برد و گفت: سازمان های دولتی سیاست گذار و برنامه ریز هستند، انجمن های علمی در حوزه کارهای پژوهشی و تحقیقاتی فعالیت دارند و بخش خصوصی بازوی اجرایی می باشد. به عبارت دیگر محققین و انجمن های علمی می توانند بسترهای مناسب را شناسایی کنند و مجموعه های خصوصی مانند پدیده این برنامه ها را در راستای توسعه گردشگری در سطح کشور اجرایی می کنند. 
    جواهرزاده افزود: برای شرکت پدیده شاندیز باید طرح راهبردی تعریف شود و این طرح در نقشه گردشگری استان دنبال شود تا این شرکت در چارچوب آن به وظایف خود عمل کند.
    وی در پایان با تاکید بر اینکه یکی از راهکارهای توسعه و موفقیت شرکت پدیده در نگاه مدیریتی از نوع خصوصی است، بیان کرد: تعداد بالای سهامدار پدیده نقطه قوت آن می باشد و نسبت به آینده این شرکت می توان امیدوار بود مشروط به اینکه نگاه مدیریتی حاکم بر آن نگاه دولتی نباشد و مدیریت خصوصی قطعا پدیده را به روزهای اوج خود باز می گرداند. 

     

    منبع: سایت اخبار پدیده

    کلید واژه ها
    پدیده شاندیز، دانشگاه بینالود، مدیریت جهانگردی، فرید جواهرزاده، گردشگری
    نظرات
    اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید.
    ارسال نظر



    مطالب مرتبط