سرپرستی روزنامه اقتصادی آسیا در مشهد
  • عقب نشینی 152 پله ای شاخص بورس
  • زمان پرداخت «حقوق و عیدی حق‌التدریسان رسمی»اعلام شد
  • آشفتگی در بازار ارز؛ کدام حرف را باور کنیم؟
  • اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ازاجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی حمایت می کند
  • حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری سومین اجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی
  • برگزاری دومین سمینار تخصصی و همایش ملی رسانه و گردشگری در مشهد
  • تنظیم فرم های نظارتی اصناف در طرح ارشادی
  • بررسی راهکارهای توسعه شبکه گاز در روستای تاریخی کنگ
  • دعوت شهردار مشهد از مردم برای کاشت درخت به‌نام خود و عزیزانشان در کمربند سبز
  • بهترین روش را در جهت ساخت یک شهر موفق و آرمانی اجرایی خواهیم کرد
  • دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری از روش‌های روز در مسیر توسعه بهره‌مند شوند
  • بارثاوا، نهال نوپا هنر مشهد، یکساله شد
  • بهبود فضای کسب و کار یک مطالبه ملی است
  • «ثریا» فضایی می‌شود
  • گندله؛ رکورددار زنجیره فولاد شد
  • مشکل استفاده از کارتخوان در جایگاه‌ها حل می‌شود
  • کاربران آیفون ۱۰ با چه مشکلاتی مواجه‌اند؟
  • احتمال توقف تولید ۱۰ خودرو به‌دلیل مصرف بالای سوخت
  • مهمان‌نوازی اصیل ایرانی در اجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود
  • تنها پول به عنوان پشتوانه و سرمایه محسوب نمی‌شوند
  • ساخت و تغییر پروفایل های مختلف در اندروید با Profile manager
  • جشن تولد لامبورگینی با "میورا اونتادور"
  • خودروهای ارزان سوزوکی کیفیت یا تسخیر بازار
  • سیاستهای ویژه برای فروش محصولات پژو در ایران
  • مشاور وزیر صنعت : قرارداد سیتروئن با ساپیا مبارک است
  • ضعف نظارت وزارت صنعت بر خودروسازان!
  • مرسدس کلاس E کوپه در حال تست با پوشش استتاری
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • فیشهای حقوقی و آدرسهای اشتباه
  • عقب نشینی 152 پله ای شاخص بورس
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • نیازمند یک خط اعتباری برای جذب سرمایه گذار و آغاز پروژه هستیم/ براساس حمایت های قطعی، می توانیم برنامه زمانبندی اعلام کنیم
  • آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی
  • حق ۴۹۰هزار کارگر در جیب ۱۶ مدیر دولتی
  • تست cs35 در کاشان/شاسی بلندی متفاوت که در سایپای کاشان مونتاژ می شود
  • برج سلمان مشهد در آتش سوخت
  • نویسنده کتاب موج سوم، درگذشت
  • کدخبر: 1714

    مشاور وزیر صنعت : قرارداد سیتروئن با ساپیا مبارک است

    مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : قرارداد شرکت پژوه سیتروئن با ساپیا یک قراردادی مبارک و یک قدم به جلو برای صنعت خودرو است...

    علی مرادلو ضمن بررسی جزئیات قرارداد سیتروئن با خودروسازان ایرانی افزود : از مزایایی مهم این قرارداد می‌توان به جذب سرمایه خارجی، انتقال فناوری به کشور، مشارکت شرکت ایرانی با سرمایه گذار خارجی، افزایش تنوع محصول و ... را نام برد.

     

    وی همچنین اظهار داشت : علاوه بر پژوسیتروئن ، خودروسازان دیگر نیز برای ورود به بازار داخلی باید ترغیب و در عین حال برندهای ملی کشور نیز باید تقویت شوند.

     

    مرادلو با بیان اینکه صنعت خودروی داخلی با توسعه صادرات به رشد و شکوفایی می‌رسد، گفت: قیمت تمام شده و کیفیت شرط اساسی ورود به بازارهای صادراتی و رقابت پذیری است.

     

    وی در ادامه با بیان اینکه صادرات نقش موثری در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد، افزود : توسعه صادرات در کشورهای در حال توسعه موضوع با اهمیتی بوده و صنایع خودروسازی در این زمینه نقش مهمی را دارند.

     

    این مقام مسئول در وزارت صنعت تاکید کرد: صادرات بعنوان نقش سازنده و زیربنایی در راه توسعه تولیدات داخلی و فرصت‌های شغلی در جامعه باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

     

    وی گفت: در اجرای سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 ابلاغی مقام معظم رهبری «دست یافتن به جایگاه نخست اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه آسیای جنوب غربی با تاکید بر جنبش نرم افزاری و تولید علم» صنعت خودرو به عنوان پیشتاز و لکوموتیو صنعت کشور از طریق ایجاد توانمندی‌ها و قابلیت‌های علمی، فنی و ... می‌تواند در دستیابی به چشم انداز کشور ایفای نقش کند.

     

    مرادلو با اشاره به این جمله که رقابت‌پذیر شدن صنعت خودرو از مهم ترین اهداف سند استراتژی توسعه صنعتی خودرو در کشور است، افزود: پیش‌بینی تولید سه میلیون خودرو تا سال 1404 از جمله بخش‌های مهم دیگر استراتژی توسعه صنعت خودروسازی کشور به‌شمار می‌رود.

     

    وی اظهار داشت : در این سند تولید سالانه حداقل سه میلیون دستگاه خودرو و 120 هزار خودروی تجاری پیش بینی شده که بین 30 تا 50 درصد این خودروها باید صادر شود.

     

    مشاور وزیر صنعت با تاکید بر اینکه بحث دو قطبی بودن صنعت در ایران باید شکسته و قطب‌های دیگری در صنعت خودرو ایجاد شود، گفت: چند قطبی بودن ضریب رقابت پذیر را در صنعت خودرو افزایش می‌دهد.

     

    وی در ادامه بحث پلتفرم مشترک را از محاسن قرارداد بین شرکت پژو سیتروئن و ساپیا دانست و افزود : پلتفرم مشترک گامی مهم در آینده صنعت کشور قلمداد می‌شود.

     

    مرادلو تصریح کرد : طراحی پلتفورم مشترک اگر هوشمندانه انجام شود می‌تواند ضمن ایجاد احساس رضایت بیشتر در مشتری (به دلیل تنوع) هزینه‌های تولید را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

     

    وی همچنین با بیان اینکه سیتروئن برخلاف پژو «موتور خودرو» در ایران تولید می‌کند، افزود: با دیدگاه گذشته نباید به یک قرارداد جدید نگاه کرد. این رویکرد باید دستخوش تغییر شود.

     

    مشاور وزیر صنعت با اشاره به این جمله که تحقیق و پژوهش نقش مهمی در توسعه، خودکفایی و ارتقاء کیفی تولید ملی کشوردارد، بیان داشت: صنعت خودرو سازی یکی از مؤثرترین بخش‌ها در حرکت به سمت توسعه اقتصادی و از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصادی کشور است که فرآیند توسعه را تحت تأثیر قرارداده و از عوامل مهم توسعه اقتصادی است.

     

    وی ادامه داد : بخش تولید بویژه صنعت خودرو سازی تأثیر بسزایی در اشتغال زایی، فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی دارد به این سبب اهمیت توجه به ایجاد زیرساخت‌های پژوهش در صنایع خودروسازی کشور از اولویت خاصی برخوردار است.

     

    پژو سیتروئن قرارداد اولیه‌ای را با شرکت خودروسازی سایپا (واحد کاشان) برای سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی (330 میلیون دلاری) برای توسعه و تولید سه مدل سیتروئن از طریق یک سرمایه گذاری مشترک جدید منعقد کرده است.

     

    محصولات تولیدی شرکت سایپای کاشان شامل «تیبا 2» و «پراید» طی 5 سال آینده به وسیله خودروهای مشترک تولیدی جایگزین خواهد شد.

     

    شرکت مشترکی با سرمایه 50 - 50 ایجاد و بر این اساس 50 درصد از سهام شرکت سایپای کاشان به قیمت کارشناسی شده رسمی کشور برای این قرارداد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این همکاری هیئت مدیره مشترکی متشکل از 3 فرد ایرانی و 3 نفر از شرکت سیتروئن تشکیل می‌شود.

     

    در این قرارداد زنجیره ارزش از قطعه سازی تا فروش مدل سازی شده که بر اساس آن انتقال تکنولوژی، توسعه صنعت قطعه سازی و صادرات پیش بینی شده است.

     

    منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    کلید واژه ها
    سیتروئن-سایپا- فرانسه-توسعه صنعت قطعه سازی
    نظرات
    اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید.
    ارسال نظر



    مطالب مرتبط