سرپرستی روزنامه اقتصادی آسیا در مشهد
  • جشن تولد لامبورگینی با "میورا اونتادور"
  • ساخت و تغییر پروفایل های مختلف در اندروید با Profile manager
  • خودروهای ارزان سوزوکی کیفیت یا تسخیر بازار
  • سیاستهای ویژه برای فروش محصولات پژو در ایران
  • فیشهای حقوقی و آدرسهای اشتباه
  • ضعف نظارت وزارت صنعت بر خودروسازان!
  • مشاور وزیر صنعت : قرارداد سیتروئن با ساپیا مبارک است
  • مرسدس کلاس E کوپه در حال تست با پوشش استتاری
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • حق ۴۹۰هزار کارگر در جیب ۱۶ مدیر دولتی
  • نیازمند یک خط اعتباری برای جذب سرمایه گذار و آغاز پروژه هستیم/ براساس حمایت های قطعی، می توانیم برنامه زمانبندی اعلام کنیم
  • آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • نویسنده کتاب موج سوم، درگذشت
  • پیامدهای رسمی گوگل و آمازون در ایران
  • برج سلمان مشهد در آتش سوخت
  • تست cs35 در کاشان/شاسی بلندی متفاوت که در سایپای کاشان مونتاژ می شود
  • کدخبر: 1879

    ضعف نظارت وزارت صنعت بر خودروسازان!

    شرکت مرتب خودرو در دو سال متوالی در ارزیابی عملکرد خدمات پس از فروش مردود شناخته شده است و این وضعیت در حالی است که وزارت صنعت مکلف به نظارت بر عملکرد خودروسازان است.

    به گزارش آسیا،  هر ساله عملکرد خودروسازان و شرکت‌های واردکننده خودرو در حوزه خدمات پس از فروش مورد ارزیابی قرار گرفته و این شرکتها از نظر سطح خدمات رده‌بندی می‌شوند.

     

    در این زمینه در ارزیابی عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته (۱۳۹۴) هفت شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سبک و سنگین شامل شرکتهای آلفا موتور، مرتب خودرو، نیرو خودرو آسیا، کاریزان خودرو، پیشرو شتاب، ماد خودرو دیزل و آکیا خودرو مردود شناخته شدند.

     

    این وضعیت در حالی است که یکی از این شرکت‌ها (مرتب خودرو) در ارزیابی سال قبل از آن نیز (۱۳۹۳) مردود شناخته شده بود. مردودی دوباره یک شرکت خودرویی در دو سال پیاپی در حالی است که طبق قانون، شرکتی که در این ارزیابی‌ها مردود شناخته می‌شود باید در بازه زمانی مشخص برنامه خود برای اصلاح عملکرد و ارتقای سطح خدمات و خروج از رده مردودی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کند و مجددا مورد ارزیابی قرار گیرد.

     

    در این شرایط مشخص نیست چگونه شرکت مرتب خودرو که در ارزیابی‌هایی سال ۱۳۹۳ مردود شناخته شده بود باز هم در ارزیابی سال ۱۳۹۴ مردود شده و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه چگونه است که یک شرکت برای دو سال پیاپی از اصلاح عملکرد خود خودداری کرده و همچنان جایگاه مردودی را حفظ کرده است.

     

    علاوه بر مرتب خودرو، شرکت کاسپین خودرو نیز در ارزیابی عملکرد خدمات پس از فروش در سال کاری ۱۳۹۳، مردود شناخته شده بود که البته در گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۴ نامی از این شرکت نبوده و در رده‌بندی کیفی غایب است.

     

    این وضعیت و ابهام در چگونگی نظارت‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عملکرد خودروسازان و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در حالی است که براساس یک نظرسنجی‌ صورت گرفته مردم نیز از خدمات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در ایران ناراضی هستند.

     

    طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

    منبع: افکارنیوز

    کلید واژه ها
    خودروسازان-ارزیابی- وزارت صنعت و معدن
    نظرات
    اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید.
    ارسال نظر



    مطالب مرتبط