سرپرستی روزنامه اقتصادی آسیا در مشهد
  • عقب نشینی 152 پله ای شاخص بورس
  • زمان پرداخت «حقوق و عیدی حق‌التدریسان رسمی»اعلام شد
  • آشفتگی در بازار ارز؛ کدام حرف را باور کنیم؟
  • اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ازاجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی حمایت می کند
  • حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری سومین اجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی
  • برگزاری دومین سمینار تخصصی و همایش ملی رسانه و گردشگری در مشهد
  • تنظیم فرم های نظارتی اصناف در طرح ارشادی
  • بررسی راهکارهای توسعه شبکه گاز در روستای تاریخی کنگ
  • دعوت شهردار مشهد از مردم برای کاشت درخت به‌نام خود و عزیزانشان در کمربند سبز
  • بهترین روش را در جهت ساخت یک شهر موفق و آرمانی اجرایی خواهیم کرد
  • دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری از روش‌های روز در مسیر توسعه بهره‌مند شوند
  • بارثاوا، نهال نوپا هنر مشهد، یکساله شد
  • بهبود فضای کسب و کار یک مطالبه ملی است
  • «ثریا» فضایی می‌شود
  • گندله؛ رکورددار زنجیره فولاد شد
  • مشکل استفاده از کارتخوان در جایگاه‌ها حل می‌شود
  • کاربران آیفون ۱۰ با چه مشکلاتی مواجه‌اند؟
  • احتمال توقف تولید ۱۰ خودرو به‌دلیل مصرف بالای سوخت
  • مهمان‌نوازی اصیل ایرانی در اجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود
  • تنها پول به عنوان پشتوانه و سرمایه محسوب نمی‌شوند
  • ساخت و تغییر پروفایل های مختلف در اندروید با Profile manager
  • جشن تولد لامبورگینی با "میورا اونتادور"
  • خودروهای ارزان سوزوکی کیفیت یا تسخیر بازار
  • سیاستهای ویژه برای فروش محصولات پژو در ایران
  • مشاور وزیر صنعت : قرارداد سیتروئن با ساپیا مبارک است
  • ضعف نظارت وزارت صنعت بر خودروسازان!
  • مرسدس کلاس E کوپه در حال تست با پوشش استتاری
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • فیشهای حقوقی و آدرسهای اشتباه
  • عقب نشینی 152 پله ای شاخص بورس
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • نیازمند یک خط اعتباری برای جذب سرمایه گذار و آغاز پروژه هستیم/ براساس حمایت های قطعی، می توانیم برنامه زمانبندی اعلام کنیم
  • آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی
  • حق ۴۹۰هزار کارگر در جیب ۱۶ مدیر دولتی
  • تست cs35 در کاشان/شاسی بلندی متفاوت که در سایپای کاشان مونتاژ می شود
  • برج سلمان مشهد در آتش سوخت
  • نویسنده کتاب موج سوم، درگذشت
  • کدخبر: 1879

    ضعف نظارت وزارت صنعت بر خودروسازان!

    شرکت مرتب خودرو در دو سال متوالی در ارزیابی عملکرد خدمات پس از فروش مردود شناخته شده است و این وضعیت در حالی است که وزارت صنعت مکلف به نظارت بر عملکرد خودروسازان است.

    به گزارش آسیا،  هر ساله عملکرد خودروسازان و شرکت‌های واردکننده خودرو در حوزه خدمات پس از فروش مورد ارزیابی قرار گرفته و این شرکتها از نظر سطح خدمات رده‌بندی می‌شوند.

     

    در این زمینه در ارزیابی عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته (۱۳۹۴) هفت شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سبک و سنگین شامل شرکتهای آلفا موتور، مرتب خودرو، نیرو خودرو آسیا، کاریزان خودرو، پیشرو شتاب، ماد خودرو دیزل و آکیا خودرو مردود شناخته شدند.

     

    این وضعیت در حالی است که یکی از این شرکت‌ها (مرتب خودرو) در ارزیابی سال قبل از آن نیز (۱۳۹۳) مردود شناخته شده بود. مردودی دوباره یک شرکت خودرویی در دو سال پیاپی در حالی است که طبق قانون، شرکتی که در این ارزیابی‌ها مردود شناخته می‌شود باید در بازه زمانی مشخص برنامه خود برای اصلاح عملکرد و ارتقای سطح خدمات و خروج از رده مردودی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کند و مجددا مورد ارزیابی قرار گیرد.

     

    در این شرایط مشخص نیست چگونه شرکت مرتب خودرو که در ارزیابی‌هایی سال ۱۳۹۳ مردود شناخته شده بود باز هم در ارزیابی سال ۱۳۹۴ مردود شده و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه چگونه است که یک شرکت برای دو سال پیاپی از اصلاح عملکرد خود خودداری کرده و همچنان جایگاه مردودی را حفظ کرده است.

     

    علاوه بر مرتب خودرو، شرکت کاسپین خودرو نیز در ارزیابی عملکرد خدمات پس از فروش در سال کاری ۱۳۹۳، مردود شناخته شده بود که البته در گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۴ نامی از این شرکت نبوده و در رده‌بندی کیفی غایب است.

     

    این وضعیت و ابهام در چگونگی نظارت‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عملکرد خودروسازان و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در حالی است که براساس یک نظرسنجی‌ صورت گرفته مردم نیز از خدمات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در ایران ناراضی هستند.

     

    طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

    منبع: افکارنیوز

    کلید واژه ها
    خودروسازان-ارزیابی- وزارت صنعت و معدن
    نظرات
    اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید.
    ارسال نظر



    مطالب مرتبط