سرپرستی روزنامه اقتصادی آسیا در مشهد
  • بیوگرافی جک ما، مؤسس گروه علی بابا و سومین فرد ثروتمند چین
  • وداع جانت یلن با بانک مرکزی آمریکا
  • نرخ اثرگذاری سود تسهیلات ساخت مسکن بالاتر از ۲۶درصد است
  • ایجاد تعاونی نیروی کار راهی برای مقابله با بحران بیکاری
  • دلار متناسب با تورم گران نشده است/ مسکن با تورم پیش رفت
  • اعزام بزرگترین محموله اهدایی واحدهای صنعتی خراسان رضوی به مناطق زلزله زده
  • نقش تاثیرگذارخدمات کلینیک صنعت در واحدهای تولیدی 
  • نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه آپادانا در مشهد برگزار می‌شود
  • پدیده باید به آرامش برسد تا سرمایه گذار ورود پیدا کند
  • واریز مبلغ اول کنسرسیوم و آغاز عملیات اجرایی لورایز در چهار جبهه
  • تشریح سیاست های مدیر عامل گروه شرکت های پدیده
  • آماده‌باش اکیپ های نظارت و بازرسی سازمان در ایام آخر صفر
  •  نمایشگاه هنری در حمایت از هموطنان  زلزله‌زده  
  • برپایی موکب استقبال از زائران پیاده در تپه سلام مشهد
  • ﺧﻼﺻــﻪ ﮐﺎرﺑــﺮدى 22 ﮐﺘــﺎب ﻻﺗﯿــﻦ ﺟــﺬاب ﺣــﻮزه ﮐﺴــﺐ و ﮐﺎر
  • تامین مالی؛ اﺻﻠــﻰ ﺗﺮﯾــﻦ دﻏﺪﻏــﻪ ى ﻣﺎﻟــﮑﺎن ﭘــﺮوژه ﻫــﺎى ﺳــﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻰ
  • ﺑﻬﺮه ﻫﺎى ﺑﺎﻧﮑﻰ و ﮐﺎﻫﺶ ﻧﻘﺪﯾﻨﮕﻰ
  • ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮ ﻗﺸﺮ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺑﺎﺷﺪ
  • ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮ ﻗﺸﺮ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺑﺎﺷﺪ
  • ساخت و تغییر پروفایل های مختلف در اندروید با Profile manager
  • جشن تولد لامبورگینی با "میورا اونتادور"
  • سیاستهای ویژه برای فروش محصولات پژو در ایران
  • خودروهای ارزان سوزوکی کیفیت یا تسخیر بازار
  • مشاور وزیر صنعت : قرارداد سیتروئن با ساپیا مبارک است
  • ضعف نظارت وزارت صنعت بر خودروسازان!
  • مرسدس کلاس E کوپه در حال تست با پوشش استتاری
  • فیشهای حقوقی و آدرسهای اشتباه
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • وداع جانت یلن با بانک مرکزی آمریکا
  • دلار متناسب با تورم گران نشده است/ مسکن با تورم پیش رفت
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • نیازمند یک خط اعتباری برای جذب سرمایه گذار و آغاز پروژه هستیم/ براساس حمایت های قطعی، می توانیم برنامه زمانبندی اعلام کنیم
  • آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی
  • ایجاد تعاونی نیروی کار راهی برای مقابله با بحران بیکاری
  • حق ۴۹۰هزار کارگر در جیب ۱۶ مدیر دولتی
  •  نمایشگاه هنری در حمایت از هموطنان  زلزله‌زده  
  • کدخبر: 1885

    بازار خودرو در نیمه دوم 95

    پیش‌بینی‌ها از نیمه دوم سال، ادامه سکون در بازار خودرو است و به نظر می‌رسد اگر پیش‌بینی‌ای هم در رابطه با خروج از رکود وجود داشته باشد، به اواخر سال و یا سال آینده برگردد.

      

    به گزارش آسیا، فصل دوم سال ۹۵ روزهای پایانی خود را سپری می کند؛ زمانی که اگرچه ثبات و البته رکود در این بازار حاکم بود، اما رشد قیمت‌ها از ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومان نیز اتفاق افتاد.

     

    عامل اصلی این سطح افزایش قیمت در بازار خودرو، مجوز رسمی برخی خودروسازان برای بالا بردن قیمت‌ها بود؛ به طوری که برخی محصولات از جمله تیبا، وانت پراید و برلیانس H220 و  H230صندوق‌دار و هاچ‌بک تا حد یک میلیون تومان افزایش پیدا کرد و نیز قیمت لیفان820 حدود 8 میلیون تومان، جک J5 دنده‌ای 2 میلیون تومان و اتوماتیک 200 هزار تومان گران شد.

     

    در چنین شرایطی، بازار خودرو با شوکی مواجه شد که به باور فعالان بازار، می‌توانست رکود در صنعت خودرو را تعمیق بخشد. نایب رییس اتحادیه صنف اتومبیل‌داران و فروشندگان خودرو در این خصوص عنوان کرد: «بازار خودرو همچنان در رکود کامل به سر می‌برد و فصل تابستان همواره جزو فصل‌هایی بود که معاملات خودرو رونق می‌گرفت، اما متاسفانه امسال بازار هیچ تکانی نخورده است و یک مقدار خرید و فروش جزئی روی خودروهای دست دوم وجود داشت».

     

    اما با این وجود، تقریبا دو هفته دیگر تابستان به پایان می‌رسد و وارد فصل پاییز می‌شویم. پیش‌بینی‌ها از نیمه دوم سال، ادامه سکون در بازار خودرو است و به نظر می‌رسد اگر پیش‌بینی‌ای هم در رابطه با خروج از رکود وجود داشته باشد، به اواخر سال و یا سال آینده برگردد. فعالان بازار و کارشناسان صنعت خودرو روی این موضوع تقریبا با یکدیگر اشتراک‌نظر دارند که البته آن را در ابتدا منوط به حل مشکل اقتصاد کشور می‌دانند و عامل موثر دیگر در این زمینه کاهش قیمت خودروهای داخلی عنوان شده است.

     

    در این فضا، گزارش‌های میدانی از بازار خودرو حاکی از آن است که پراید 132SE با قیمت 20 میلیون و 900 هزار تومان و تیبا با قیمت 27 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود. همچنین سمند SEدوایربگ 28 میلیون تومان، پژو405 SLX 32 میلیون و 900 هزار تومان، پژو206 تیپ5 حدود 37 میلیون و 800 هزار تومان و پژوپارس سال دوگانه‌سوز 38 میلیون و 800 هزار تومان است.

     

    در همین حال، تندر90 (E2) 39 میلیون و 200 هزار تومان و دنا دوایربگ 44 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد.

     

    کلید واژه ها
    خودرو- رکود صنعت خودرو-فصل تابستان
    نظرات
    اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید.
    ارسال نظر



    مطالب مرتبط