سرپرستی روزنامه اقتصادی آسیا در مشهد
  • عقب نشینی 152 پله ای شاخص بورس
  • زمان پرداخت «حقوق و عیدی حق‌التدریسان رسمی»اعلام شد
  • آشفتگی در بازار ارز؛ کدام حرف را باور کنیم؟
  • اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ازاجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی حمایت می کند
  • حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری سومین اجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی
  • برگزاری دومین سمینار تخصصی و همایش ملی رسانه و گردشگری در مشهد
  • تنظیم فرم های نظارتی اصناف در طرح ارشادی
  • بررسی راهکارهای توسعه شبکه گاز در روستای تاریخی کنگ
  • دعوت شهردار مشهد از مردم برای کاشت درخت به‌نام خود و عزیزانشان در کمربند سبز
  • بهترین روش را در جهت ساخت یک شهر موفق و آرمانی اجرایی خواهیم کرد
  • دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری از روش‌های روز در مسیر توسعه بهره‌مند شوند
  • بارثاوا، نهال نوپا هنر مشهد، یکساله شد
  • بهبود فضای کسب و کار یک مطالبه ملی است
  • «ثریا» فضایی می‌شود
  • گندله؛ رکورددار زنجیره فولاد شد
  • مشکل استفاده از کارتخوان در جایگاه‌ها حل می‌شود
  • کاربران آیفون ۱۰ با چه مشکلاتی مواجه‌اند؟
  • احتمال توقف تولید ۱۰ خودرو به‌دلیل مصرف بالای سوخت
  • مهمان‌نوازی اصیل ایرانی در اجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود
  • تنها پول به عنوان پشتوانه و سرمایه محسوب نمی‌شوند
  • ساخت و تغییر پروفایل های مختلف در اندروید با Profile manager
  • جشن تولد لامبورگینی با "میورا اونتادور"
  • خودروهای ارزان سوزوکی کیفیت یا تسخیر بازار
  • سیاستهای ویژه برای فروش محصولات پژو در ایران
  • مشاور وزیر صنعت : قرارداد سیتروئن با ساپیا مبارک است
  • ضعف نظارت وزارت صنعت بر خودروسازان!
  • مرسدس کلاس E کوپه در حال تست با پوشش استتاری
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • فیشهای حقوقی و آدرسهای اشتباه
  • عقب نشینی 152 پله ای شاخص بورس
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • نیازمند یک خط اعتباری برای جذب سرمایه گذار و آغاز پروژه هستیم/ براساس حمایت های قطعی، می توانیم برنامه زمانبندی اعلام کنیم
  • آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی
  • حق ۴۹۰هزار کارگر در جیب ۱۶ مدیر دولتی
  • تست cs35 در کاشان/شاسی بلندی متفاوت که در سایپای کاشان مونتاژ می شود
  • برج سلمان مشهد در آتش سوخت
  • نویسنده کتاب موج سوم، درگذشت
  • کدخبر: 2526

    تا سوخت گران نشود، خودروها نو نمی‌شوند!

    هر چند سازمان راهداری در طول ماه‌های گذشته بارها اعلام کرده برنامه‌ریزی‌هایی را به منظور نوسازی ناوگان عمومی کشور اجرایی می‌کند و در این راستا از حمایت بخش‌هایی همچون وزارت نفت نیز استفاده خواهد شد، اما به نظر می‌رسد هنوز فرآیند نوسازی ناوگان به طور جدی آغاز نشده و به فراهم شدن مقدماتی وابسته است.

    به گزارش آسیا، هر چند سازمان راهداری در طول ماه‌های گذشته بارها اعلام کرده برنامه‌ریزی‌هایی را به منظور نوسازی ناوگان عمومی کشور اجرایی می‌کند و در این راستا از حمایت بخش‌هایی همچون وزارت نفت نیز استفاده خواهد شد، اما به نظر می‌رسد هنوز فرآیند نوسازی ناوگان به طور جدی آغاز نشده و به فراهم شدن مقدماتی وابسته است.


    در حوزه ناوگان مسافری عمومی همان‌طور که پیش از این نیز بارها مسئولان این اتحادیه اعلام کرده‌اند، فاصله بسیار زیاد میان قیمت خودروهای نو و تسهیلات بانکی ارائه شده برای اسقاط خودروهای فرسوده از سوی دولت اصلی‌ترین علت کند شدن فرایند نوسازی به حساب می‌آید. طبق برآوردهای صورت گرفته، برای یک اتوبوس اسقاط شده مبلغی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان به راننده پرداخت می‌شود و این در حالی است که برای خرید یک اتوبوس نو به بیش از ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه احتیاج خواهد بود و هیچ یک از تسهیلات بانکی که تاکنون ارائه شده امکان پر کردن این فاصله قابل توجه را پیدا نکرده‌اند.



    در حوزه ناوگان فرسوده باری نیز در کنار مشکل بخش مسافری مسائلی چون فراهم نبودن شرایط دقیق اقتصادی و آینده شغلی راننده‌ها مزید بر علت شده تا بسیاری از آنها زیر بار ریسک نوسازی خودروهایشان نروند؛ هر چند در این زمینه وارد شدن یکی از شرکت‌های خصوصی و ارائه تسهیلات آن توانست حداقل بخش کوچکی از ناوگان فرسوده کشور را وارد فرآیند نوسازی کند، اما در عمل هنوز اقدامات انجام شده با اهداف ابتدایی فاصله‌ای قابل توجه دارد.



    در این فضا با وجود آنکه به نظر می‌رسد تلاش برای افزایش مبلغ وام و البته کاهش نرخ سود آن می‌ تواند به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان راهداری مطرح شود، اما هنوز رئیس این سازمان پیگیری مسائلی مانند افزایش هزینه سوخت را عامل اصلی در ترغیب راننده‌ها به نوسازی خودروهایشان اعلام می‌کند.



    داود کشاورزیان اخیرا گفته یکی از فاکتورهای مهم در روند اجرایی طرح نوسازی بحث واقعی شدن قیمت سوخت است، چرا که در صورت عدم تحقق این موضوع مالکان خودروهای فرسوده رغبت چندانی برای انجام این کار نخواهند داشت. اضافه کردن هزینه خودروهای فرسوده متناسب با سوخت مصرفی و آلودگی در محیط زیست می‌تواند یکی از اصلی‌ترین ابزارها در این حوزه باشد.

     



    با وجود آنکه رئیس سازمان راهداری به طور دقیق اعلام نکرده برنامه‌ریزی برای افزایش نرخ سوخت در شرایطی که دولت در سطح کلان با آن مخالفت کرده چگونه پیگیری خواهند شد و حتی تا زمان تصویب این موضوع چه برنامه‌ای وجود خواهد داشت، اما آنچه در حال حاضر بیشترین اهمیت را دارد، فرسودگی قابل توجه در ناوگان عمومی باری و مسافری ایران است که از سوی رئیس سازمان راهداری به دستوراتی در آینده موکول می‌شود. دستوراتی که تا نرسیدن آنها احتمالا همچنان جاده‌های ایران را به محلی برای جولان خودروهای فرسوده تبدیل می‌کند.

     

     

    منبع: شریان نیوز

    کلید واژه ها
    سازمان راهداری، نوسازی ناوگان عمومی کشور، وزارت نفت، قیمت سوخت، تسهیلات بانکی
    نظرات
    اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید.
    ارسال نظر



    مطالب مرتبط