سرپرستی روزنامه اقتصادی آسیا در مشهد
  • عقب نشینی 152 پله ای شاخص بورس
  • زمان پرداخت «حقوق و عیدی حق‌التدریسان رسمی»اعلام شد
  • آشفتگی در بازار ارز؛ کدام حرف را باور کنیم؟
  • اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ازاجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی حمایت می کند
  • حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری سومین اجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی
  • برگزاری دومین سمینار تخصصی و همایش ملی رسانه و گردشگری در مشهد
  • تنظیم فرم های نظارتی اصناف در طرح ارشادی
  • بررسی راهکارهای توسعه شبکه گاز در روستای تاریخی کنگ
  • دعوت شهردار مشهد از مردم برای کاشت درخت به‌نام خود و عزیزانشان در کمربند سبز
  • بهترین روش را در جهت ساخت یک شهر موفق و آرمانی اجرایی خواهیم کرد
  • دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری از روش‌های روز در مسیر توسعه بهره‌مند شوند
  • بارثاوا، نهال نوپا هنر مشهد، یکساله شد
  • بهبود فضای کسب و کار یک مطالبه ملی است
  • «ثریا» فضایی می‌شود
  • گندله؛ رکورددار زنجیره فولاد شد
  • مشکل استفاده از کارتخوان در جایگاه‌ها حل می‌شود
  • کاربران آیفون ۱۰ با چه مشکلاتی مواجه‌اند؟
  • احتمال توقف تولید ۱۰ خودرو به‌دلیل مصرف بالای سوخت
  • مهمان‌نوازی اصیل ایرانی در اجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود
  • تنها پول به عنوان پشتوانه و سرمایه محسوب نمی‌شوند
  • ساخت و تغییر پروفایل های مختلف در اندروید با Profile manager
  • جشن تولد لامبورگینی با "میورا اونتادور"
  • خودروهای ارزان سوزوکی کیفیت یا تسخیر بازار
  • سیاستهای ویژه برای فروش محصولات پژو در ایران
  • مشاور وزیر صنعت : قرارداد سیتروئن با ساپیا مبارک است
  • ضعف نظارت وزارت صنعت بر خودروسازان!
  • مرسدس کلاس E کوپه در حال تست با پوشش استتاری
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • فیشهای حقوقی و آدرسهای اشتباه
  • عقب نشینی 152 پله ای شاخص بورس
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • نیازمند یک خط اعتباری برای جذب سرمایه گذار و آغاز پروژه هستیم/ براساس حمایت های قطعی، می توانیم برنامه زمانبندی اعلام کنیم
  • آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی
  • حق ۴۹۰هزار کارگر در جیب ۱۶ مدیر دولتی
  • تست cs35 در کاشان/شاسی بلندی متفاوت که در سایپای کاشان مونتاژ می شود
  • برج سلمان مشهد در آتش سوخت
  • نویسنده کتاب موج سوم، درگذشت
  • کدخبر: 3053
    بررسی وضعیت تولید خودرو در کشور
    تولید خودرو چگونه دارای توجیه اقتصادی می‌شود؟

    برای موفقیت در امر صادرات، کاهش هزینه‌های تولید باید پیگیری شود تا توان صادراتی و همچنین قدرت رقابتی خودروسازان برای رقابت با رقبای خارجی بالا رود، در‌غیر‌این‌صورت نمی‌توان امیدواری چندانی برای موفقیت در عرصه صادرات خودرو به دست آورد.

    به گزارش آسیا، صنعت خودروی کشور طی دهه‌های گذشته نتوانسته است هزینه تولید خودرو را کاهش دهد و در این زمینه گاهی اوقات ازدیاد هزینه‌های تولید نیز مشکلات بسیار فراوانی را برای خودروسازان داخلی به وجود آورده، این در حالی است که نوسازی خطوط تولیدی از جمله اقداماتی است که خودروسازان باید نسبت به انجام آن اقدام کنند. 
     
    از سویی یکی از عواملی که سبب افزایش هزینه تولید می‌شود، پایین بودن بهره‌وری در شرکت‌های خودروسازی کشور است که خودروسازان تاکنون برای بهبود آن هیچ حرکت مثبتی را انجام نداده‌اند. 
     
    اصل اقتصادی وجود دارد که می‌گوید شما هرچه میزان تولید خود را افزایش دهید در مقابل، هزینه‌ها نیز سر‌شکن می‌شود و به اصطلاح، تولید دارای توجیه اقتصادی می‌شود. 
     
    از سویی طی پنج سال اخیر میزان تولید خودرو بخصوص در زمان تحریم‌ها دچار افت فاحشی شده و حتی در مقطعی میزان تولید خودرو در کشورمان به رقم زیر ۸۰۰ هزار دستگاه سقوط کرد، اما با اجرایی شدن برجام روند تولید خودرو تثبیت شد و در این زمینه طی دو سال گذشته این آمار در محدوده یک میلیون و سیصد هزار دستگاه خودرو در سال تثبیت شده است، حال اگر دست‌اندر‌کاران صنعت خودرو خواستار تولید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو هستند، باید در این رابطه برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد. 
     
    بر‌اساس این گزارش، در همین زمینه برخی از کارشناسان معتقدند در موقعیتی که ایران امروز در آن قرار دارد قطعا می‌تواند هزینه تولید را کاهش دهد تا قدرت رقابت‌پذیری بیشتری داشته باشد و محصولات تولیدی را با قیمت ارزان‌تری به بازار داخل و همچنین بازارهای صادراتی عرضه نماید. 
     
    این در حالی است که برخی دیگر باور دارند، توسعه محصول و تامین سرمایه علاوه بر افزایش تیراژ و بهره‌‌وری از شروط کاهش هزینه تولید خودرو است. البته خودروسازان باید به‌دنبال کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری باشند. 
     
    این گزارش نشان می‌دهد که نرخ ارز نیز از جمله بازیگران فعال در افزایش هزینه تولید خودروسازان به حساب می‌آید. در این زمینه دولت باید بسته سیاستی مناسبی را برای مدیریت جریان نرخ ارز بر قیمت‌ها و کاهش هزینه تولید ارائه کند. 
     
    با کاهش بهره‌های بانکی بخشی از سپرده‌های بانکی به سمت بنگاه‌های تولیدی و بازارهای مالی روانه شده و شاهد اتفاقات مثبتی در هزینه تولید خودرو و قطعات خواهیم بود. 
     
    از سویی چنانچه محیط کسب‌و‌کار، محیطی رقابتی باشد به طور قطع می‌توان هزینه‌های تولید خودرو در کشور را کاهش داد، همچنین ذکر این نکته ضروری است تا وقتی این هزینه‌های تولید خودرو در کشور کاهش پیدا نکند، نمی‌توان به رقابت‌پذیر کردن صنعت خودرو امید داشت. 
     
    برای موفقیت در امر صادرات، کاهش هزینه‌های تولید باید پیگیری شود تا توان صادراتی و همچنین قدرت رقابتی خودروسازان برای رقابت با رقبای خارجی بالا رود، در‌غیر‌این‌صورت نمی‌توان امیدواری چندانی برای موفقیت در عرصه صادرات خودرو به دست آورد.

     

    منبع: پدال نیوز

    کلید واژه ها
    خودرو، اقتصاد، صادرات خودرو، تولید خودرو
    نظرات
    اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید.
    ارسال نظر



    مطالب مرتبط