سرپرستی روزنامه اقتصادی آسیا در مشهد
  • عقب نشینی 152 پله ای شاخص بورس
  • زمان پرداخت «حقوق و عیدی حق‌التدریسان رسمی»اعلام شد
  • آشفتگی در بازار ارز؛ کدام حرف را باور کنیم؟
  • اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ازاجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی حمایت می کند
  • حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری سومین اجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی
  • برگزاری دومین سمینار تخصصی و همایش ملی رسانه و گردشگری در مشهد
  • تنظیم فرم های نظارتی اصناف در طرح ارشادی
  • بررسی راهکارهای توسعه شبکه گاز در روستای تاریخی کنگ
  • دعوت شهردار مشهد از مردم برای کاشت درخت به‌نام خود و عزیزانشان در کمربند سبز
  • بهترین روش را در جهت ساخت یک شهر موفق و آرمانی اجرایی خواهیم کرد
  • دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری از روش‌های روز در مسیر توسعه بهره‌مند شوند
  • بارثاوا، نهال نوپا هنر مشهد، یکساله شد
  • بهبود فضای کسب و کار یک مطالبه ملی است
  • «ثریا» فضایی می‌شود
  • گندله؛ رکورددار زنجیره فولاد شد
  • مشکل استفاده از کارتخوان در جایگاه‌ها حل می‌شود
  • کاربران آیفون ۱۰ با چه مشکلاتی مواجه‌اند؟
  • احتمال توقف تولید ۱۰ خودرو به‌دلیل مصرف بالای سوخت
  • مهمان‌نوازی اصیل ایرانی در اجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود
  • تنها پول به عنوان پشتوانه و سرمایه محسوب نمی‌شوند
  • ساخت و تغییر پروفایل های مختلف در اندروید با Profile manager
  • جشن تولد لامبورگینی با "میورا اونتادور"
  • خودروهای ارزان سوزوکی کیفیت یا تسخیر بازار
  • سیاستهای ویژه برای فروش محصولات پژو در ایران
  • مشاور وزیر صنعت : قرارداد سیتروئن با ساپیا مبارک است
  • ضعف نظارت وزارت صنعت بر خودروسازان!
  • مرسدس کلاس E کوپه در حال تست با پوشش استتاری
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • فیشهای حقوقی و آدرسهای اشتباه
  • عقب نشینی 152 پله ای شاخص بورس
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • نیازمند یک خط اعتباری برای جذب سرمایه گذار و آغاز پروژه هستیم/ براساس حمایت های قطعی، می توانیم برنامه زمانبندی اعلام کنیم
  • آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی
  • حق ۴۹۰هزار کارگر در جیب ۱۶ مدیر دولتی
  • تست cs35 در کاشان/شاسی بلندی متفاوت که در سایپای کاشان مونتاژ می شود
  • برج سلمان مشهد در آتش سوخت
  • نویسنده کتاب موج سوم، درگذشت
  • کدخبر: 3174
    یک نماینده مجلس خواستار برخورد جدی با موتورسواران متخلف شد
    مرگ روزانه ۱۵موتورسوار بر اثر تصادف

    روزانه ۱۵ نفر موتورسیکلت سوار در کشور بر اثر تصادف فوت می‌کنند. بر پایه این آمار تکان‌دهنده در ۱۰ سال گذشته ۵۵ هزار نفر موتور سوار به کام مرگ رفته‌اند.

    پلیس می‌گوید تعداد موتورسواران فاقد گواهینامه در کشور ما کم نیستند و همین موضوع موتورسواری را به معضلی کشنده در کشور تبدیل کرده است. در همین حال یک نماینده مجلس نحوه برخورد با موتورسواران متخلف را با مسامحه می‌داند و می‌گوید اگر شیوه برخورد با آنها عوض شود، تعداد مرگ‌ومیر هم کاهش خواهد یافت.

    به گزارش آسیا، آمار مرگ‌ومیر افراد با موتورسیکلت در یک دهه گذشته ناباورانه است، ۵۵هزار نفر بر اثر تصادف موتورسیکلت فوت کرده‌اند. یعنی هرسال ۵۵۰۰ نفر و روزانه ۱۵ نفر. چندی پیش سیداسدالله‌جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان این که حتی یک تصادف منجر به فوت در عصر کنونی زیاد است، گفت: «از سال ۸۵ تا ۹۵ تعداد ۵۵هزار ایرانی به دلیل رانندگی با موتورسیکلت جان خود را از دست داده‌اند. این آمار یک‌چهارم مجموع تلفات رانندگی در همین بازه زمانی را شامل می‌شود.»

    باید به مردم آگاهی بدهیم 
    عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز نگرانی از آمار بالای مرگ‌ومیر موتورسواران به «دنیای خودرو» می‌گوید: «در شهر تهران و کلان‌شهرها آمار استانداردی از تعداد موتورسیکلت‌هایی که باید در سطح شهر تردد کنند، تعریف نشده است. با توجه به قیمت پایین این وسیله‌نقلیه مردم به صورت کاملا آزادانه با موتورسیکلت در سطح شهر تردد می‌کنند و روزبه‌روز هم به تعداد موتورسیکلت‌ها‌ مانند خودرو افزوده می‌شود.»

    این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی درباره استفاده از موتورسیکلت بسیار ضعیف است، توضیح می‌دهد: «یکی از نکات مهم آگاهی دادن به مردم نسبت به عواقب استفاده از موتورسیکلت‌های ناایمن است.

    علاوه‌بر اینکه بیشتر موتورسیکلت‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، استاندارد نیستند. موتورسواران هم از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و رعایت قوانین برای بیشتر آنها مهم نیست.

    ضمن این که آمار استفاده از این وسیله نقلیه در بین افراد فاقد گواهینامه موتورسیکلت بسیار بالاست و این موضوع نشان از عدم اجرای درست قوانین توسط مجری قانون دارد که با موتورسواران متخلف نسبت به اجرای قوانین سختگیرانه برخورد نمی‌کند. درواقع برخورد با موتورسوارانی که گواهینامه ندارند و قوانین را رعایت نمی‌کنند، بسیار ضعیف است.»

    بیشتر موتورسواران توقیفی فاقد معاینه‌فنی هستند
    بر اساس آمار حدود ۱۲میلیون موتورسیکلت در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد ۷میلیون دستگاه پلاک‌ملی و تعداد ۴میلیون و ۵۰۰ موتور پلاک قدیمی دارند و از این میزان تعداد ۵میلیون موتورسیکلت بیش‌از ۱۰سال عمر دارند و فرسوده شده‌اند.

    جالب اینکه تعداد موتورسوارانی که گواهینامه دارند با تعداد موتورسیکلت‌ها همخوانی ندارد و طبق آخرین آمار از سال ۷۷ تا ابتدای امسال، ۳ میلیون و ۱۵۷ هزار گواهینامه برای موتورسوران صادر شده است.

    سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور با بیان اینکه موتورسیکلت تبدیل به یک معضل در کشور ما شده است، به روزنامه «دنیای خودرو» می‌گوید: «در‌حال‌حاضر در شهر تهران حدود سه و نیم میلیون موتورسیکلت تردد می‌کند و همه راکبان این موتورها گواهینامه ندارند. بیشترین دلیل توقیف موتورسیکلت‌ها علاوه بر تخلف و عدم رعایت قوانین، نداشتن گواهینامه است.

    ضمن این که تعداد موتورسواران فاقد گواهینامه و بیمه در کشور ما کم نیست و نحوه برخورد پلیس با موتورسواران که آیا گواهینامه دارند یا ندارند، به این ترتیب است که پلیس آنها را نگه می‌دارد، هرچند قانون این اجازه را نمی‌دهند همه موتورسیکلت‌سواران برای کنترل داشتن گواهینامه نگه داشته شوند، مگر این که تخلفی انجام داده باشند یا سن راکب کم باشد.»

     

    منبع: اخبار خودرو

    کلید واژه ها
    موتورسواران، فاقد گواهینامه، ستاد دیه کشور، سیداسدالله‌جولایی
    نظرات
    اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید.
    ارسال نظر



    مطالب مرتبط