سرپرستی روزنامه اقتصادی آسیا در مشهد
  • حرف درمانی باید حذف شود؛ امسال باید عمل کنیم
  • حرف درمانی باید حذف شود؛ امسال باید عمل کنیم
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای خراسان رضوی با آگاه‌سازی به‌موقع هلال احمر
  • ۶ مرکز اُتیسم در خراسان رضوی فعال است
  • باید در جهت رفع مشکلات کودکان اُتیسم تلاش و کوششی همگانی داشته باشیم
  • سومین اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی در مشهد برگزار می‌شود
  • یک درصد کودکان ایرانی مبتلا به بیماری اُتیسم هستند
  • افزایش 3 درصدی تعداد زائر ورودی به مشهد تا به امروز
  • المان گوهرسنگ ها، نوروز در میدان جانباز رونمایی می شود
  • صادرات 1762 میلیون دلار کالا از استان طی 11 ماهه سال 96
  • بازرسان، آتش نشان داوطلب می شوند
  • پایان دومین رنکینگ بزرگ اسنوکرخراسان
  • هشدار رئیس بانک مرکزی اروپا به ترامپ درباره وضع تعرفه
  • افتخارآفرینان وزنه‌برداری جهان مدال‌هایشان را به آستان قدس رضوی هدیه کردند
  • نشست مشترک معاون صنايع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتي استان خراسان رضوي با فعالين اقتصادي کشور سوريه
  • توليد، اشتغال پايدار و توسعه صادرات،سه محور مهم در حوزه اقتصادي  
  • ساخت و تغییر پروفایل های مختلف در اندروید با Profile manager
  • جشن تولد لامبورگینی با "میورا اونتادور"
  • خودروهای ارزان سوزوکی کیفیت یا تسخیر بازار
  • سیاستهای ویژه برای فروش محصولات پژو در ایران
  • مشاور وزیر صنعت : قرارداد سیتروئن با ساپیا مبارک است
  • ضعف نظارت وزارت صنعت بر خودروسازان!
  • مرسدس کلاس E کوپه در حال تست با پوشش استتاری
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • تولید ۲ مدل سواری متوقف شد
  • فیشهای حقوقی و آدرسهای اشتباه
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • رسوایی میتسوبیشی درباره میزان مصرف سوخت، مربوط به خودروهای ژاپنی است نه آمریکایی
  • نیازمند یک خط اعتباری برای جذب سرمایه گذار و آغاز پروژه هستیم/ براساس حمایت های قطعی، می توانیم برنامه زمانبندی اعلام کنیم
  • آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی
  • حق ۴۹۰هزار کارگر در جیب ۱۶ مدیر دولتی
  • تست cs35 در کاشان/شاسی بلندی متفاوت که در سایپای کاشان مونتاژ می شود
  • نویسنده کتاب موج سوم، درگذشت
  • برج سلمان مشهد در آتش سوخت
  • خداحافظ پراید... سلام رنو کوئید
  • کدخبر: 1688

    ایران در پی خرید جت مسافربری از میتسوبیشی ژاپن

    در پی طولانی شدن مذاکرات برای خرید هواپیمای مسافربری از دو شرکت ایرباس و بوئینگ، ایران به فکر خرید از میتسوبیشی ژاپن افتاده است... 

    به گزارش آسیا به نقل از دویچه وله، در پی طولانی شدن مذاکرات برای خرید هواپیمای مسافربری از دو شرکت ایرباس و بوئینگ، ایران به فکر خرید از میتسوبیشی ژاپن افتاده است. مذاکرات برای خرید ۲۵ فروند جت مسافربری از این شرکت به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار آغاز شده است.

     

    کوتاه‌زمانی پس از موفقیت فروش اولین جت‌های مسافربری میتسوبیشی ژاپن در بازار اروپا، حالا این شرکت سراغ مشتری دیگری رفته است.

     

    اصغر فخریه کاشان، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ایران خبر از آغاز مذاکرات با شرکت میتسوبیشی ژاپن برای خرید حداقل ۲۵ فروند جت مسافربری MRJ به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار داده است.

     

    یک روزنامه اقتصادی چاپ ژاپن گفته که شرکت میتسوبیشی پیشتر و در زمان تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران نیز در این کشور فعال بوده و مذاکراتی با دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و آسمان داشته است.

     

    به گفته معاون وزیر راه ایران، بیشتر هواپیماهای جتی که از میتسوبیشی خریداری خواهند شد در اختیار شرکت آسمان قرار می‌گیرند. فخریه کاشان در عین حال تاکید کرده که این مذاکرات در مراحل بسیار ابتدایی قرار دارد.

     

    تولید جت‌های مسافربری منطقه‌ای که بین ۷۰ تا ۹۰ نفر ظرفیت دارند، برای اولین بار در ژاپن صورت می‌گیرد. شرکت میتسوبیشی در تولید و عرضه این جت‌ها تا کنون با مشکلاتی روبرو بوده و تاریخ ورود این محصول به بازار تا کنون چندین بار به تعویق افتاده است.

     

    در دسامبر گذشته میتسوبیشی اعلام کرد که اولین سری این جت‌ها تا سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد اما تا کنون صحبت از به تعویق افتادن آن تا سال ۲۰۱۹ هم شده است. شرکت سوئدی روکتون اولین خریدار ۱۰ فروند از این جت‌ها بود.

     

    جت‌های منطقه‌ای میتسوبیشی (Mitsubishi Regional Jet) توسط چندین شرکت ژاپنی تولید می‌شوند؛ ۶۵ درصد سهام تولید این جت‌ها در اختیار شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی، ۱۰ درصد در اختیار شرکت سهامی میتسوبیشی و ۱۰ درصد در اختیار شرکت تویوتاست. دو شرکت سومیتومو و میتسویی نیز هرکدام پنج درصد سهام تولید این جت‌ها را در اختیار دارند.

     

    ژاپن آخرین بار در در دهه ۱۹۶۰ اقدام به ساخت هواپیمای مسافربری کرد که تا سال ۱۹۷۴ هم تولید آن ادامه داشت و از آن زمان متوقف شد.

     

    شرکت میتسوبیشی تنها رقیب دو شرکت ایرباس و بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران نیست. دو شرکت کانادایی و برزیلی نیز از فرصت برداشته شدن تحریم‌های ایران استفاده کرده و خواهان فروش هواپیماهای مسافربری خود به این کشور هستند.

     

    شرکت بمباردیه کانادا که هواپیماهای مدل سی‌آر‌جی ۱۰۰ و ۲۰۰ و سی‌آر‌جی۷۰۰، ۹۰۰ و ۱۰۰۰ تولید می‌کند، یکی از این شرکت‌هاست. این هواپیماها از خانواده هواپیماهای کوچک و نسبتا کوچک مسافربری هستند.

     

    شرکت امبرائر برزیل نیز برای حضور در بازار ایران ابراز علاقه کرده است. این شرکت هواپیماهای مدل‌ ای‌جت و ای‌آرجی ۱۳۵، ۱۴۰ و ۱۴۵ تولید می‌کند که هواپیماهای کوچک و نسبتا کوچک مسافربری دو‌موتوره هستند.

     

    ظاهرا اگر بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران نتوانند با دولت آمریکا و بانک‌های اروپایی به توافق برسند، بازار ایران را به رقبای خود واگذار خواهند کرد.

     

     

    منبع: نامه نیوز

    کلید واژه ها
    ایران - خرید - هواپیمای میتسوبیشی ژاپن- بوئینگ
    نظرات
    اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید. اولین نظر را شما ارسال کنید.
    ارسال نظر



    مطالب مرتبط